Vai al contenuto

F1 2026 - Spy, Notizie, Ecc


Messaggi Raccomandati:

Inviato
Ufficiale GM 11 team dal 26
 
20241125_193138.thumb.jpg.aa524956d725552b649196a07dc8933d.jpg
 

Statement on General Motors application to join FIA Formula One World Championship in 2026

Formula 1 announced today that it has reached an agreement in principle with General Motors (GM) to support bringing GM/Cadillac as the 11th team to the Formula 1 grid in 2026.

 

Formula 1 has maintained a dialogue with General Motors, and its partners at TWG Global, regarding the viability of an entry following the commercial assessment and decision made by Formula 1 in January 2024.

 

Over the course of this year, they have achieved operational milestones and made clear their commitment to brand the eleventh team GM/Cadillac, and that GM will enter as an engine supplier at a later time. Formula 1 is therefore pleased to move forward with this application process and will provide further updates in due course.

 

Greg Maffei, President and CEO of Liberty Media:

“With Formula 1’s continued growth plans in the US, we have always believed that welcoming an impressive US brand like GM/Cadillac to the grid and GM as a future power unit supplier could bring additional value and interest to the sport.  

“We credit the leadership of General Motors and their partners with significant progress in their readiness to enter Formula 1. We are excited to move forward with the application process for the GM/Cadillac team to enter the Championship in 2026.”

 

 

Stefano Domenicali, President and CEO of Formula 1:

“General Motors and Cadillac’s commitment to this project is an important and positive demonstration of the evolution of our sport. We look forward to seeing the progress and growth of this application, certain of the full collaboration and support of all the parties involved.”

 

Mohammed Ben Sulayem, President of the FIA:

“General Motors is a huge global brand and powerhouse in the OEM world and is working with impressive partners. I am fully supportive of the efforts made by the FIA, Formula 1, GM and the team to maintain dialogue and work towards this outcome of an agreement in principle to progress this application to bring a GM/Cadillac branded team on the grid for the 2026 FIA Formula One World Championship. All parties, including the FIA, will continue to work together to ensure the process progresses smoothly.”

 

Mark Reuss, President of General Motors:

“As the pinnacle of motorsports, F1 demands boundary-pushing innovation and excellence. It’s an honor for General Motors and Cadillac to join the world’s premier racing series, and we’re committed to competing with passion and integrity to elevate the sport for race fans around the world. This is a global stage for us to demonstrate GM’s engineering expertise and technology leadership at an entirely new level.”

 

Dan Towriss, CEO of TWG Global’s motorsport business:

"We're excited to partner with General Motors in bringing a dynamic presence to Formula 1. Together, we’re assembling a world-class team that will embody American innovation and deliver unforgettable moments to race fans around the world. We appreciate the FIA and FOM’s support of our application and their recognition of the value we can bring to the championship."

 
Mmmh particolare il giochetto Andretti che lascia e il presidente di LM che pure lascia e poi la rinominazio di GM al posto loro

☏ CPH2363 ☏

Inviato

Cadillac ha confermato che Mario Andretti sarà il direttore della squadra: "Il mio primo amore è stata la Formula 1 e ora, 70 anni dopo, il #F1 è ancora il mio posto felice.


"Per essere ancora coinvolta in questa fase della mia vita, devo darmi un pizzicotto per assicurarmi di non stare sognando."

"quello che della valle spende in 1 anno di ricerca io lo spendo per disegnare il paraurti della punto." Cit.

Inviato

Scusatemi, la battuta mi viene da un film non molto conosciuto, ma finalmente General motors c'è l'ha fatta138dc2fe3cccaa9e8b76e0cf25106c4c.jpg

☏ CPH2363 ☏

Inviato

Ma ricordo male o ci sono piste con box che sono già stretti? e in questo caso, cosa si fa? faranno i box a castello come quando hai la cameretta per uno ma poi saltano fuori due gemelli? :-D

O forse ricordo male, e ad essere stretta era solo la pit-lane da qualche parte?

 

 

 

Inviato

22 macchine ci stanno in griglia.

 

Gm sicuramente avrà vantaggi ad essere pagante per 2 anni e poi costruttore (se confermato) anche di powerunit.

 

E' oramai chiaro che la F1 post 26 sarà molto diversa dall'attuale. e le auto cambieranno molto.

Guidatore medio di S.w. mi piacciono le auto , fumatore Light e AD INTERIM convivente... questo è nicogiraldi....

875kg - 260+ cv i numeri del mio piacere

Inviato

Infatti mi domando se GM a livello Power unit non avrebbe più senso guardare direttamente al 2030 quando pare si tornerà ai V10 o V12 alimentati ad idrogeno (come pare farà anche Toyota) piuttosto che sviluppare una Power unit comunque molto più complessa per il 28 e sfruttarla per soli 2 anni

1486064684650356737.gif.a00f8cace62773a93b9739b2906757ee.gif

Inviato
1 ora fa, Sascha87 scrive:

Il ritorno dei v10 o V 12 mi pare improbabile

 

Lo ha detto Domenicali 

1486064684650356737.gif.a00f8cace62773a93b9739b2906757ee.gif

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.