Vai al contenuto
Messaggio aggiunto da __P

stellantis.png.53472efbbb1e1fbe16e7849e14448f3c.png

 

⬇️⬇️⬇️ DISCUSSIONI SUI PROSSIMI MODELLI ⬇️⬇️⬇️

Alfa Romeo

Chrysler / Dodge / Ram

Citröen

• DS Automobiles

Fiat / Abarth 

Fiat Professional 

Jeep

• Lancia

Maserati 

Opel / Vauxhall

Peugeot

 

 ⬇️⬇️⬇️ DISCUSSIONI SULLE PIATTAFORME ⬇️⬇️⬇️

STLA Medium

STLA Large

STLA Frame


Discussione sul titolo in borsa ➡️ CLICCA QUI!

Discussione su STLA Brain, SmartCockpit & AutoDrive ➡️ CLICCA QUI!

Messaggi Raccomandati:

Inviato

Stellantis CEO calls for talks to soften EU's 2035 fossil-fuel car ban

Carlos Tavares calls for hybrid models to play a greater role in the transition to zero-emission vehicles.

 

image.png.2086841ff85aefaeb61d1f983c22dbaf.png

 

PARIS -- The European Union's proposed 2035 ban on fossil-fuel cars should be renegotiated to give hybrid models a greater role in the transition to zero-emission vehicles, Stellantis CEO Carlos Tavares said.

"It's essential," Tavares said during a news conference at the Paris auto show, when asked if talks on the ban were needed.

"The dogmatic decision that was taken to ban the sale of thermal vehicles in 2035 has social consequences that are not manageable."

Tavares' comments come as the EU is currently finalizing a package of climate proposals, which currently includes an effective ban on the sale of new fossil-fuel vehicles from 2035.

Under the EU's proposals, plug-in hybrids would only count as low-emission vehicles until 2030.

Tavares said forcing a transition to electric vehicles (EVs), which are more expensive than fossil-fuel or hybrid equivalents, will make car ownership unaffordable for many.

"If you deny the middle classes access to freedom of movement, you are going to have serious social problems," Tavares said.

Some automakers have embraced hybrids, especially plug-in hybrids, as a bridge technology to get to full-electric vehicles and have argued that after investing billions of euros in the technology they should be allowed to sell them for longer.

"What we have to offer our European leaders is a transitional solution," Tavares said. With a mild hybrid you can maintain "the affordable size of these vehicles and reduce CO2 emissions by 50 percent," he added.

Automakers and suppliers have also argued going electric will cost tens of thousands of jobs among workers who make components for or assemble internal combustion engines.

Separately, Tavares said Stellantis is also considering an "asset light" strategy for its Peugeot and Citroen brands in China, where it would import mostly finished vehicles into China rather than produce them at local assembly plants.

The CEO said talks were ongoing with Chinese partner Dongfeng, which could end up where "we do not need a factory in China."

Stellantis has had problems in China, the world's largest car market, and has been looking at options to turn around its business. That includes the idea of importing vehicles rather than running underutilized factories at a loss.

 

(Reuters)

 

  • Grazie! 3
Inviato (modificato)
3 ore fa, DOssi scrive:

E tra questi progetti per Fiat, ha rivelato Jean-Pierre Ploué, ci sarà infatti un discendente dell'iconica Panda del 1980 (sotto). “Stiamo preparando una nuova incredibile Panda. In Europa questo modello ha ancora una buona immagine, ma in altri paesi non ha quel valore affettivo. Tuttavia, poiché il suo design sarà iconico, interesserà anche questi altri paesi. Ogni prodotto del gruppo, infatti, dovrà essere iconico.

 

Quindi per la nuova Panda ci dobbiamo aspettare un ritonro (o comunque una forte ispirazione) alla prima generazione!?

Modificato da MotorPassion

 

"Qualche emiro che compra una Ferrari lo troverò sempre. Ma se il ceto medio finisce in miseria, chi mi comprerà le Panda?"

Sergio Marchionne

 

Follow me on Instagram

Inviato
4 minuti fa, MotorPassion scrive:

 

Quindi per la nuova Panda ci dobbiamo apsettare un ritonro (o comunque una forte ispirazione) alla prima generazione!?

 

Stai a vedere che c'ho preso 😂

image.png.a671a50332686b6d0b84dbef6cc6f413.png

  • Ahah! 1
Inviato (modificato)
14 minuti fa, MotorPassion scrive:

 

Quindi per la nuova Panda ci dobbiamo apsettare un ritonro (o comunque una forte ispirazione) alla prima generazione!?

Di sicuro l'aggettivo iconico mi fa tanto pensare che costerà un botto in più rispetto alle predecessori.

Modificato da nucarote
Inviato
Adesso, nucarote scrive:

Si anche se l'aggettivo iconico mi sa fa tanto pensare che costerà un botto in più rispetto alle predecessori.

 

Spero di no anche perchè Panda farebbe parte della parte rational del brand Fiat e la parte emotional starebbe sul versante 500/600.

 

"Qualche emiro che compra una Ferrari lo troverò sempre. Ma se il ceto medio finisce in miseria, chi mi comprerà le Panda?"

Sergio Marchionne

 

Follow me on Instagram

Inviato
51 minuti fa, MotorPassion scrive:

Spero di no anche perchè Panda farebbe parte della parte rational del brand Fiat e la parte emotional starebbe sul versante 500/600.

Se andiamo avanti così di "rational" rimarrà ben poco...

  • Mi Piace 1
Inviato

New Panda will be only-BEV. So it will definitely have a visible price difference compared to the current one. We should see it before the end of 2023 (Tavares talked about 2 B-seg models), sales in ~ Q2 2024

Inviato
12 ore fa, STEVEC scrive:

New Panda will be only-BEV. So it will definitely have a visible price difference compared to the current one. We should see it before the end of 2023 (Tavares talked about 2 B-seg models), sales in ~ Q2 2024

 

Surely there will be a price change but I hope still below 500e otherwise it is useless to want to electrify the B segment if then the middle class (main customer) can not afford it.

 

"Qualche emiro che compra una Ferrari lo troverò sempre. Ma se il ceto medio finisce in miseria, chi mi comprerà le Panda?"

Sergio Marchionne

 

Follow me on Instagram

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.