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Inviato
On 3/2/2023 at 10:21 AM, Maxwell61 said:

Assolutamente. Hai ragione.

Anche se, se fosse proprio così al 100%, Land Rover sarebbe fallita da tempo, nessuno avrebbe più comprato i DSG 7 marce a secco, e anche Tesla dovrebbe essere molto più in declino di vendite di quanto sia. 

Ma la madre degli stupidi è sempre incinta 😁 

 

Dependability = affidabilità

 

2022010a.JPG?itok=JPeVOEZz

 

Soddisfazione (notare Genesis nelle due classifiche):

 

2022161a_0.JPG?itok=goJpc_7s

 

Ovviamente, come dice @4200blu per chi procura molti guai e problemi al cliente, si assiste al fenomeno del non ritorno dei clienti che scelgono in base all'emozione. Ovvero ci sono sempre tanti ancora da fregare, ma di solito solo una volta...

 


Ma ste classifiche sono sempre le solite dove il Bluetooth che non funziona ha lo stesso peso di una sospensione che si rompe da sola in marcia?

  • Mi Piace 3
  • 5 settimane fa...
Inviato (modificato)

https://jalopnik.com/vw-atlas-recall-143000-faulty-sensor-passenger-seat-1850302354

 

Cita

....

4th Gear: Panasonic’s Getting Attention

 

Stellantis and BMW have reportedly taken an interest in Panasonic’s cylindrical cells, according to an exclusive report from the Wall Street Journal. The automakers are supposedly considering joint-venture battery plants with the company in North America, citing the perceived benefits to efficiency and safety of Panasonic’s approach versus the newer pouch-type cells many automakers prefer.

 

Stellantis, whose brands include Chrysler and Jeep, has said it plans to make an announcement about a third North America EV battery factory during the current April-June quarter. It has already started building two—one with LG Energy Solution Ltd. in Canada and another in Indiana with Samsung SDI Co.

Stellantis is talking to Panasonic as a possible partner for the third factory, said people familiar with the discussions, although they cautioned that discussions are at an early stage and issues remain to be worked out.

Panasonic manufactured around 7% of all EV batteries deployed in 2022, behind Contemporary Amperex Technology Co.’s 37% and LG Energy’s 14%, according to SNE Research.

 

For Stellantis, working with Panasonic presents another opportunity to diversify its offerings, rather than entrusting its entire EV business to one firm. For BMW, the interest might have something to do with Congress discouraging cooperation with a Chinese supplier like CATL, particularly given the blowback Tesla and Ford have already received.

 

Last year, BMW said its new class of EVs to be released from 2025 would use large cylindrical batteries instead of the rectangular prismatic ones that it used in previous models. On a recent earnings call, BMW executives cited cost savings, improvements in vehicle range and faster charging as reasons for the shift.

BMW has said it plans to build six new EV battery plants in Europe, China and the North America free-trade area that includes the U.S., Canada and Mexico. The company said in September it had awarded contracts in the “two-digit billion-euro range” to Chinese battery suppliers CATL and Eve Energy Co. to build two factories each in China and Europe.

 

 

Modificato da pennellotref

. “There are varying degrees of hugs. I can hug you nicely, I can hug you tightly, I can hug you like a bear, I can really hug you. Everything starts with physical contact. Then it can degrade, but it starts with physical contact." SM su Autonews :rotfl:

Inviato

Stellantis, Elkann: “47 elettriche entro fine 2024”

Il presidente del gruppo italo-francese: "Alla fine di questo decennio avremo 75 modelli elettrici disponibili nel mondo"

Elettrificazione, avanti tutta

“Siamo concentrati sull’implementazione della nostra strategia di decarbonizzazione attraverso prodotti e servizi sostenibili – le parole di Elkann riportate da Ansa – Il nostro lavoro per promuovere l’economia circolare è proseguito con l’inaugurazione del nostro primo Hub per l’Economia Circolare nel nostro storico stabilimento italiano di Mirafiori. Un altro elemento chiave del nostro lavoro di decarbonizzazione è la nostra leadership nei veicoli elettrici a batteria, dove abbiamo registrato un aumento del 41% delle vendite globali anno su anno in Europa”.

 

Risultati positivi

Il presidente del gruppo italo-francese si è poi concentrato sui risultati ottenuti dal conglomerato nel corso dello scorso anno, esprimendo grandissima soddisfazione: “Nel 2022 abbiamo registrato solidi risultati finanziari che ci hanno distinto dai nostri concorrenti con una combinazione di scala e crescita a due cifre. Siamo tra i primi tre nel nostro settore per ricavi e margini e abbiamo raggiunto il primo posto in termini di utile operativo assoluto, pari a 23,2 miliardi di euro. Sono orgoglioso del modo in cui Carlos (Tavares, ndr), il leadership team e i loro colleghi hanno ottenuto grandi risultati quest’anno, gestendo la turbolenza con creatività e resilienza”.

Uno sguardo sul mondo

L’intervento di Elkann si è concluso con le previsioni di crescita del gruppo sui singoli mercati, che non si limitano ad Europa e Nord America, che rimangono quelli principali chiaramente, ma si estendono al cosiddetto “Terzo Motore” composto da Sud America, Africa, Medio Oriente, India e Asia Pacifico: “Abbiamo annunciato il raddoppio della nostra capacità industriale in Marocco, ci siamo impegnati a far crescere e rafforzare la nostra attività industriale in India, abbiamo mantenuto la leadership di mercato in Brasile, Argentina e Cile, e all’inizio di quest’anno abbiamo annunciato un’espansione della nostra attività in Turchia con Tofas: ecco solo alcuni passi che abbiamo compiuto per guidare il progresso in queste regioni“.

 

https://www.formulapassion.it/automoto/mondoauto/elkann-stellantis-strategia-elettrificazione

 

Inviato
On 2/3/2023 at 10:21, Maxwell61 scrive:

Assolutamente. Hai ragione.

Anche se, se fosse proprio così al 100%, Land Rover sarebbe fallita da tempo, nessuno avrebbe più comprato i DSG 7 marce a secco, e anche Tesla dovrebbe essere molto più in declino di vendite di quanto sia. 

Ma la madre degli stupidi è sempre incinta 😁 

 

Dependability = affidabilità

 

2022010a.JPG?itok=JPeVOEZz

 

Soddisfazione (notare Genesis nelle due classifiche):

 

2022161a_0.JPG?itok=goJpc_7s

 

Ovviamente, come dice @4200blu per chi procura molti guai e problemi al cliente, si assiste al fenomeno del non ritorno dei clienti che scelgono in base all'emozione. Ovvero ci sono sempre tanti ancora da fregare, ma di solito solo una volta...

 

in realtà non è corretto quello che scrivi e bisognerebbe evitare di abbozzare.

 

DEPENDABILITY non significa direttamente RELIABILITY (affidabilità), ma più fiducia, reputazione.

Per cui i "problemi" inclusi nel sondaggio possono essere di qulunque tipo: un venditore impreparato, un manuale mancante, le officine distanti....e non necessariamente l' affidabilità come la si intende in italiano.

 

Le auto italiane e Alfa Romeo in primis sono molto più affidabili di altre nella lista, ma vengono portate giù probabilmente da altre cose che si possono immaginare ma non direttamente collegate a mancanza di qualità intrinseca

Inviato
2 hours ago, espresso said:

in realtà non è corretto quello che scrivi e bisognerebbe evitare di abbozzare.

 

DEPENDABILITY non significa direttamente RELIABILITY (affidabilità), ma più fiducia, reputazione.

Per cui i "problemi" inclusi nel sondaggio possono essere di qulunque tipo: un venditore impreparato, un manuale mancante, le officine distanti....e non necessariamente l' affidabilità come la si intende in italiano.

 

Le auto italiane e Alfa Romeo in primis sono molto più affidabili di altre nella lista, ma vengono portate giù probabilmente da altre cose che si possono immaginare ma non direttamente collegate a mancanza di qualità intrinseca

 

sì e no.
Dependability qui indica probabilmente un concetto di "affidabilità" basato sull'auto come 'servizio' e quindi leggermente più ampio, come dici tu. Mentre, invece, nell'uso quotidiano reliable e dependable sono praticamente sinonimi se si riferiscono esclusivamente a un dispositivo (a dependable car = a reliable car). Ma per esserne sicuri e non fare speculazioni linguistiche bisognerebbe vedere i criteri usati da chi redige queste classifiche.

  • Mi Piace 1
Inviato (modificato)
5 ore fa, espresso scrive:

in realtà non è corretto quello che scrivi e bisognerebbe evitare di abbozzare.

 

DEPENDABILITY non significa direttamente RELIABILITY (affidabilità), ma più fiducia, reputazione.

Puoi documentarti cosa JD Power intenda per dependability qui, e non è "reputazione", e bisognerebbe evitare di abbozzare senza fare una piccola ricerca:

 

https://headlights.com/how-to-measure-auto-dependability-according-to-j-d-power/

Modificato da Maxwell61
  • Mi Piace 1
Inviato (modificato)
40 minuti fa, Maxwell61 scrive:

Puoi documentarti cosa JD Power intenda per dependability qui, e non è "reputazione", e bisognerebbe evitare di abbozzare senza fare una piccola ricerca:

 

https://headlights.com/how-to-measure-auto-dependability-according-to-j-d-power/

 

 

Non credo tu abbia letto il ció che tu stesso hai linkato.

Perché ti spiega esattamente ció che ti ho detto e chiarisce che DEPENDABILITY non vuol dire solo RELIABILITY e quindi non vuol dire AFFIDABILITÀ in senso univoco.

 

Nello stilare la classifica J.D. POWER tiene conto di:

 

Auto dependability criteria includes reliability and vehicle quality

Experience at the dealership matters, too

J.D. Power collects data on each vehicle’s driving experience. This comes from a holistic perspective, noting everything from performance and design to safety and functionality. Ergonomics play a factor along with automation.

 

For J.D. Power, resale value accounts for auto dependability

 

 

Perfino il valore residuo a 3 anni entra nella classifica di DEPENDABILITY di J.D Power.

 

Mi pare lapalissiano che come da me detto, DEPENDABILITY non vuol dire affidabilitá in senso stretto per quel che vuol dire in italiano.

 

Ed è altrettanto noto a tutti che tutti gli altri criteri di cui sopra sono un vanto dei tedeschi, per esempio. Non foss'altro perché sono in U.S da molti anni, piú diffusi e hanno puntato a quello.

 

Ergo, solo per il fattore affidabilitá, Alfa Romeo sarebbe molto più in alto.

Modificato da espresso
  • Mi Piace 2
Inviato
9 minuti fa, pennellotref scrive:



C'è da dire che in questo e altri proclami su come il 4xe stia andando a gonfie vele è perché (per lo meno qui) non è che hai molte alternative...o 4xe o 4xe sul nuovo, niente più classico e vecchio 4x4. Tutti i possessori di 4xe che conosco se ne lamentano rispetto alla vecchia 4x4; soprattutto per la scarsa autonomia del serbatoio e per i problemi elettronici della trazione.

Inviato
1 ora fa, pennellotref scrive:

 

 


Jeep dominating plug-in hybrid market with 4xe strategy


The hybrid powertrain in the Jeep Wrangler 4xe is bringing many new customers to the brand who want a capable electrified vehicle.

Sales have surged for the Wrangler 4xe, Jeep’s first plug-in model for the U.S. introduced just two years ago. Last year sales represented nearly a quarter of all Wranglers.
It took the Jeep Wrangler 4xe less than one year to climb to the top of the U.S. plug-in hybrid market in 2021, and it has remained there ever since.

Why? It's just a really good Jeep, said Jim Morrison, the brand's North America head.

The Wrangler 4xe came to market later than other plug-in hybrids; Morrison said the brand refused to put the Jeep logo on a vehicle that didn't meet the trail-rated standards of its predecessors. The extra preparation time appears to be paying off, as the 4xe steadily grabs a larger share of Wrangler sales.

Making a more capable Jeep is always a plus, Morrison said, and the hybrid component is bringing "a lot of new customers into the brand that want electrified vehicles and that are only cross-shopping with electrified vehicles."


Jim Morrison drives 2024 Wrangler Rubicon 4xe onto stage at New York International Auto Show.
The Wrangler 4xe, Jeep's first plug-in model for the U.S., entered the fray two years ago backed by the brand's rugged cachet, a promise of elevating the nameplate's off-road capabilities and a marketing campaign touting quiet, eco-friendly trail excursions. With this formula, the Wrangler 4xe began an immediate ascension up the sales charts.

Initially offered on the Wrangler High Altitude, Rubicon and Sahara, the 4xe quickly became the most popular plug-in hybrid, with 2021 sales of about 29,000, Stellantis said. It accounted for 14 percent of total U.S. Wrangler volume.

Sales surged to more than 43,000 vehicles last year, representing nearly a quarter of all Wranglers.

Colorado retailer Brandon Moreland said he can't keep a Wrangler 4xe on his lot in the Rocky Mountains.

"The true Jeep enthusiasts love it because of the torque and power that it has," said Moreland, vice president of Moreland Auto Group, which has two Jeep stores and is building a third. "The 4xe has 470 [pound-feet of] torque on it compared to the regular turbo Wrangler [that] only has 295. They can rip through anything, they can go up hills easily."


Expanding 4xe
Jeep's entrenchment in the plug-in hybrid market has become even clearer this year. Wrangler 4xe sales increased 72 percent in the first quarter, representing 38 percent of the total for the nameplate, and it was joined at the top by another Jeep, the Grand Cherokee 4xe that went on sale in late 2022. Jeep sold 7,222 Grand Cherokee 4xe models in the quarter, accounting for 13 percent of that nameplate's total volume.

Buyers of the two 4xe models can get a $7,500 federal tax credit only through Monday, April 17, when that amount is cut in half. Stellantis said the vehicles will remain eligible for up to $7,500 on leases.

Jeep expanded the Wrangler 4xe family by making the powertrain available on the Willys for the 2023 model year. The refreshed 2024 Wrangler will see the 4xe technology trickle down from the higher trim offerings to the Sport S. Pricing hasn't been revealed, but the four-door, gasoline-powered Sport S is $40,490 with shipping.

Current Wrangler 4xe models are priced from $7,600 to about $13,600 higher than their conventional equivalent, depending on trim level.

Morrison said consumers wanted Jeep to extend 4xe availability to lower trim levels.

"We're securing our customers that have had Wranglers in the past that want electrification, and there are some people that want to do entry level for it," he said. Jeep is "expanding the lineup for electrification, making it even easier for our dealers to have a fuller line and our customers to have an entry-level price point."

The appeal of the Wrangler 4xe is twofold, said Karl Brauer, executive analyst at iSeeCars.com. The additional torque that comes with an electrified powertrain makes it an ideal trail cruiser, but Brauer thinks the strategy also is succeeding by tapping into who Jeep customers are.

A contingent of Jeep buyers truly grasp the engineering component of vehicles and can identify what makes the 4xe tick, he said.


"There's a sophistication to a plug-in hybrid drivetrain," Brauer said. "The more engineering knowledge you've got, the more mechanically savvy you are, the more you appreciate that engineering, and I think Jeep buyers tend to have a better grasp on the benefits of a plug-in hybrid than a lot of other people."

4xe bridge
While Jeep continues to establish itself in the plug-in hybrid market, the next phase for its portfolio is full electrification. The brand plans to debut its first two battery-electric vehicles for the U.S. in 2024, the Wrangler-inspired Recon and the midsize Wagoneer S crossover.

Jeep's hybrid 4xe lineup could serve as a bridge to BEVs, said Thomas Libby, S&P Global Mobility's associate director of industry analysis. The difference in the migration patterns to full EVs for households with conventional gasoline models and those that own plug-in hybrids is drastic, he said.

Registration data for the fourth quarter of 2022 shows 5.1 percent of households with a gasoline-powered vehicle in the garage that were back in the market for a new vehicle bought a BEV. That percentage jumps to 29 percent among households with a plug-in hybrid.

Libby said that Jeep is seeing the benefits of launching the 4xe line in the U.S. with its highest-profile models.

"These are helping them appeal to that environmentally conscious consumer, and they put them on probably their two most popular, iconic models," he said, "so it's helping the models, it's helping the brand and it's helping Stellantis' image."

 


 

Al momento ho le date dettagliate (cilindri, potenze ecc.) solo per Usa/gennaio:

erano 6517 Wrangler ice e 3822 Wrangler phev.

 

 

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