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Inviato (modificato)
3 ore fa, AlexMi scrive:

Le Porsche però non le snobbiamo, quindi non può essere quello il motivo, semplicemente alle altre manca qualcosa.

Status symbol. Perchè la Porsche è la Porsche, anche se hai la Macan con i tasti vuoti e il 2.0TSI della T-Roc. Lotus invece non ha "status symbol" ed interessa solo a chi è appassionato veramente e la usa per i passi/pista.

Parlo per mia esperienza eh, poi può essere che non sia così, ma da quel che vedo in genere chi compra 911 o 718 ci va a fare ape, mentre chi compra Elise non si dà certo agli Spritz.

Modificato da Kay195
Inviato

Servizio clienti terribile, qualche problema di affidabilita’, prezzo alto, network diffuso solo in U.K. e…Porsche 718. Questi sono I motivi principali di questa situazione. All’uscita la Emira ha avuto un successo incredibile, poi l’inadeguatezza di Lotus ha determinato tutto cio’. 

5 minutes ago, Kay195 said:

Status symbol. Perchè la Porsche è la Porsche, anche se hai la Macan con i tasti vuoti e il 2.0TSI della T-Roc. Lotus invece non ha "status symbol" ed interessa solo a chi è appassionato veramente e la usa per i passi/pista.

Parlo per mia esperienza eh, poi può essere che non sia così, ma da quel che vedo in genere chi compra 911 o 718 ci va a fare ape, mentre chi compra Elise non si dà certo agli Spritz.


Non e’ cosi’, perdonami ma questo e’ uno stereotipo. 

3 hours ago, TonyH said:

Il prezzo credo siamo ormai relativo.

 

Siamo in un mondo dove una 430i M sport sta a 75 di listino oramai (col 4 cilindri) e una CLE 300e (quindi sempre 4 cilindri) può volare a quasi 90.

 

Semplicemente a furia di demonizzare l’auto e la passione della stessa quando ci sono auto da appassionati, come la Emira, come la Alpine…..le snobbiamo.

 

Come se fossero quelle la causa del riscaldamento globale.


Anche in questo caso, il problema della Emira ti assicuro che non e’ la mancanza di passione o demonizzazione dell’auto sportiva…

  • Mi Piace 1
  • 1 mese fa...
Inviato (modificato)
  • Arriva il my2025 in Europa, il motore 2.oT  Amg passa  a 400cv
  • Lotus revamps Emira line-up; Emira Turbo SE and Emira V6 to replace First Editions
  • Emira Turbo SE: new levels of performance including an increase in power and torque, making it the quickest Emira to date
  • 0-100 km/h (0-62 mph) in 4.0 seconds and a top speed of 290 km/h (180 mph)
  • Available to order now, showroom debut in April
  • 10,000th Emira produced in Hethel

 

Amsterdam, 4 March 2025  Lotus has revamped its Emira line-up to include the new, more powerful Emira Turbo SE next to the Emira V6, both building on the strong foundations of the previous First Editions that have captivated driving enthusiasts around the world. The Emira Turbo SE features enhanced levels of performance and design whilst building on the attributes the automotive world has come to expect, including its impressive supercar-like appearance, striking lines and thrilling dynamic performance, delivering a unique blend of ride and handling plus outstanding aerodynamics.

A name from the past reignited
The new Emira Turbo SE naming stems from Lotus’s rich history. The Emira Turbo SE not only reflects the 2-litre turbocharged in-line four-cylinder engine but is also a tribute to an era in which the turbo was first implemented. Specifically in 1980, with the launch of the Turbo Esprit, which was one of the early production sports cars to use this technology.

Further, the Emira Turbo SE refers to an era when SE was originally an optional ‘Special Equipment’ package, first introduced on the Type 14 Elite. It was also used with the Type 26 Elan, Elan SE Turbo, Lotus Cortina and the Elan S3, Elan S4 and Plus 2. In addition, Lotus has historically used the SE designation to identify higher output and more standard equipment, with the Esprit Turbo SE, Excel SE, Elan SE and the Europa SE as examples of that philosophy. To stay true to the Lotus ‘SE’ naming, the Emira Turbo SE adopts ‘SE’ to reflect increased levels of performance and equipment.

Increased performance
Powered by a 4-cylinder twin scroll turbocharger engine* with an 8-speed DCT gearbox, both sourced from technology partner AMG, the Emira Turbo SE has an output that has increased to 400 bhp (+40 bhp), with a torque increase of 50 Nm to 480 Nm. The new performance figures equate to a higher top speed of 290 km/h (+ 18 km/h) 180 mph (+11 mph) and an even faster acceleration time of 0-100km/h (0-62 mph) in just 4.0 seconds. Taking Lotus’ Emira philosophy ‘For The Drivers’ to an even higher level.

SE: Special Equipment
The Emira Turbo SE comes with the Lotus Drivers Pack as standard including Sports suspension settings, uprated cross drilled and ventilated two-piece brake discs and launch control as standard. In addition to performance enhancements the Emira Turbo SE also features a variety of core design features. These include newly finished 20” V-spoke forged Satin Grey wheels as standard as well as Zinc Grey paint, Alcantara headliner, red brake callipers, new ‘Emira Turbo SE’ badging, new black Lotus branding and black Lotus badging and tailpipes.

The new Lotus Emira Turbo SE can now be ordered with prices starting from € 109,490.

Emira V6
Emira customers can of course still opt for the Lotus Emira V6 with its 400bhp charge-cooled and supercharged 3.5-litre V6 engine*, which is matched to either a standard six-speed manual or optional six-speed automatic transmission. The Emira V6 includes performance features like cross drilled and ventilated two-piece brake discs, Goodyear Eagle F1 SuperSport tyres, the Touring suspension and a limited slip differential (LSD) for manual models. Also, the Emira V6 hosts a number of design features like headlining, A-Pillars and Cantrail in black technical fabric and new model branding.

Prices of the Lotus Emira V6 start at € 112,490.

Modificato da nicogiraldi
  • Grazie! 2

Guidatore medio di S.w. mi piacciono le auto , fumatore Light e AD INTERIM convivente... questo è nicogiraldi....

875kg - 260+ cv i numeri del mio piacere

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