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Stiamo parlando di Mild Hybrid...in pratica, fuffa pura. Resta una macchina aspirata, non c'è nulla di cui avere paura!

in garage: diversi 6 / 8 cilindri...

 

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  On 22/04/2024 at 09:17, VuOtto scrive:

Stiamo parlando di Mild Hybrid...in pratica, fuffa pura. Resta una macchina aspirata, non c'è nulla di cui avere paura!

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No la Carrera 4 dovrebbe essere full hybrid, e aspirata sarà solo la GT3.

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  On 22/04/2024 at 09:17, VuOtto scrive:

Stiamo parlando di Mild Hybrid...in pratica, fuffa pura. Resta una macchina aspirata, non c'è nulla di cui avere paura!

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Su fuffa per emissioni concordo con te

Il fatto che il sistema possa dare 66kw supplementari comporterà comunque del peso rispetto a non averlo

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  On 22/04/2024 at 09:28, AlexMi scrive:

No la Carrera 4 dovrebbe essere full hybrid, e aspirata sarà solo la GT3.

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Aspetta per full Hybrid si intende un sistema come la Toyota o come le renault/nissan e-power. Sicuro che sia full hybrid in questo senso, o un ibrido come la Cayenne per intenderci, quindi con motore elettrico tra motore e cambio? 

 

  On 22/04/2024 at 09:53, Sascha87 scrive:

Su fuffa per emissioni concordo con te

Il fatto che il sistema possa dare 66kw supplementari comporterà comunque del peso rispetto a non averlo

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Però, da quello che mi hanno riportato, Porsche ha lavorato sul telaio, allegerendo qua e la ove possibile. Probabilmente peserà un po' di più, ma dovrebbe comunque essere la stessa, solita, 911 impeccabile di sempre.

in garage: diversi 6 / 8 cilindri...

 

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  On 22/04/2024 at 13:06, VuOtto scrive:

 

Aspetta per full Hybrid si intende un sistema come la Toyota o come le renault/nissan e-power. Sicuro che sia full hybrid in questo senso, o un ibrido come la Cayenne per intenderci, quindi con motore elettrico tra motore e cambio? 

 

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La classificazione prescinde dal tipo di soluzione tecnica adottata, Carrera 4 sarà full hybrid con una bella batteria non trscurabile, Cayenne addirittura è Plug-In, ovvero quanto di più distante esista da un Mild Hybrid.

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  On 04/04/2024 at 15:04, nicogiraldi scrive:

non capisco tanto la storia delle prime 1500 auto GT3 con un motore per poi switchiare sull'ibrido...

 

Anche perchè arriverà non prima del tardo 2025.

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  • Ahah! 1

in garage: diversi 6 / 8 cilindri...

 

  • 3 settimane fa...
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Presentazione il 28 Maggio alle 15!

 

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Comunicato stampa

  Cita

Development of the first 911 with hybrid drive completed successfully

13/05/2024

The first Porsche 911 sports car for the road with a hybrid drive is in the starting blocks. Following an extensive development and testing programme, the new 911 with a performance-focused hybrid drive is ready for series production.

 

“For the first time in our icon’s 61-year history, we are installing a hybrid drive system in a roadgoing 911. This innovative performance hybrid makes the 911 even more dynamic,” says Frank Moser, Vice President Model Line 911 and 718. “We left nothing to chance during development and tested the new 911 under all sorts of conditions all over the world. From the freezing cold to scorching heat, as was the case during the final stages of testing in Dubai. Whether at a high drivetrain load in the demanding conditions of mountain passes or in the stop-and-go traffic of an urban environment, the new 911 has mastered even the most difficult challenges with aplomb. All in all, our engineers and test drivers clocked up more than five million kilometres of development driving."

Faster than its predecessor on the Nürburgring by 8.7 seconds

Testing and tuning on the Nürburgring Nordschleife has always had a special significance during development of the 911. Over the course of performance testing, Porsche brand ambassador Jörg Bergmeister completed a lap of the circuit in 7:16.934 minutes – 8.7 seconds faster than the corresponding version of the predecessor model. The test car was equipped with standard road tyres, plus the aero kit with a fixed rear wing that has been available as an option for several model generations now, and which provides increased downforce at high speeds.

“The new 911 has become considerably faster on the track,” says Bergmeister. “We have more grip, significantly more power, and the spontaneous response of the performance hybrid is a great advantage.” 

Broadcast in the Porsche Newsroom

The world premiere of the new Porsche 911 will be broadcast on 28 May at 15:00 CEST in the Porsche Newsroom and on the Porsche channels on YouTube and LinkedIn. It will also subsequently be available to watch on demand.

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Via Porsche.

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Inviato
  On 13/05/2024 at 15:54, Jonathan19 scrive:

It will be interesting to see how Porsche handles the hybrid system with the 992.

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insiders told me that it's similar to how the hybrid unit is managed on the 296. 

  • Grazie! 2

in garage: diversi 6 / 8 cilindri...

 

  • 2 settimane fa...

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