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Inviato


VW said to delay small EV volume production amid Euro 7 changes


Softer Euro 7 anti-pollution rules mean small combustion-engine cars can now be sold for longer.

BERLIN -- Volkswagen is delaying volume production of a new affordable battery-electric car because weaker Euro 7 anti-pollution rules mean that smaller cars with combustion engines will be allowed to be sold longer than anticipated, according to a German media report.

The small EV, based on the ID.2all concept unveiled last March, is scheduled to go into full production in May 2026 instead of 2025, auto motor und sport reported.

The production ID.2all will be sold at a base price of less than 25,000 euros ($27,200). The retail price will be higher than ICE rivals such as VW's own Polo that will be on the market at the same time. The Polo costs less than 22,000 euros in Germany.

VW and other European automakers had anticipated that they would no longer be able to sell small ICE cars profitably by the end of the decade because of tough Euro 7 anti-pollution rules. After strong lobbying from the industry, EU countries have agreed not to change the existing Euro 6 test conditions and emissions limits for cars and vans, meaning that small ICE cars can continue to be built without costly upgrades that would make them unprofitable.

However, the delay in volume production will put VW further behind European rivals such as Stellantis, which has launched the Citroen e-C3 full-electric small BEV that starts at 23,300 euros, and Chinese automakers that are targeting Europe with cheap electric cars.

Production shake-up

The ID2all's delay comes amid VW brand boss Thomas Schaefer's shake up of the automaker's production network in Europe to reduce costs.

From now on, only 80 percent of the maximum forecast sales volume of a new model will be planned for production, Schaefer told auto motor und sport. VW's previous production planning included a buffer in case demand was higher than anticipated.

For example, if the sales department estimated that they would sell 150,000 units a year of a new model, production was planned at 170,000 vehicles.

Large overcapacities quickly arose when new orders collapsed, Schaefer said. He said if a new model had higher sales than forecast, the extra demand will be met by additional shifts.

The new 80 percent planning is being used for the first time for production of the latest new Passat midsize model in Bratislava, Slovakia.

"We will implement this for all future models and have already planned for it as part of the plant allocation," Schaefer said.
(ANE)

 

 

Inviato
1 ora fa, AlexMi scrive:

Arriverà anche lei sul mercato già vecchia, che caos...

Questi navigano a vista: sono già in ritardo e non sanno cosa fare dato che stanno cercando chiunque con cui accasarsi

Inviato

In ue regna il caos più totale… adesso da quanto leggo non entrerà in vigore euro7 mantenendo così in vita le euro 6. 
 

Le case tradizionali dovranno così sviluppare e produrre sia le ice e le bev in vista del 2035 mentre Tesla e i cinesi andranno all in sulle BEV e le corrispenti vag e altri marchi ue saranno sempre vecchie ed in ritardo. 
 

l’industria dell’auto europea crollerà nel prossimo decennio. 

  • Mi Piace 3

"quello che della valle spende in 1 anno di ricerca io lo spendo per disegnare il paraurti della punto." Cit.

Inviato
12 ore fa, Alain scrive:

In ue regna il caos più totale… adesso da quanto leggo non entrerà in vigore euro7 mantenendo così in vita le euro 6. 
 

Le case tradizionali dovranno così sviluppare e produrre sia le ice e le bev in vista del 2035 mentre Tesla e i cinesi andranno all in sulle BEV e le corrispenti vag e altri marchi ue saranno sempre vecchie ed in ritardo. 
 

l’industria dell’auto europea crollerà nel prossimo decennio. 

Non era l'euro 7 comunque che metteva al bando le ice, da quel punto di vista cambia poco. 

Inviato
20 ore fa, Alain scrive:

In ue regna il caos più totale… adesso da quanto leggo non entrerà in vigore euro7 mantenendo così in vita le euro 6. 
 

Le case tradizionali dovranno così sviluppare e produrre sia le ice e le bev in vista del 2035 mentre Tesla e i cinesi andranno all in sulle BEV e le corrispenti vag e altri marchi ue saranno sempre vecchie ed in ritardo. 
 

l’industria dell’auto europea crollerà nel prossimo decennio. 

 

In realtà questo è un vantaggio per le case europee. Così avrebbero dovuto investire un sacco di soldi per l'euro 7 che sarebbe rimasto sul mercato pochi anni. Tanto vale tirare il 2035 e investire tutte le risorse sulle bev.

  • Mi Piace 3
  • 7 mesi fa...
Inviato

...pur ammettendo di non essere mai stato un grande "sbavatore" per i prodotti del gruppo VAG ho sempre un po' invidiato negli anni '90 e 2000 la loro capacità di avere modelli sempre innovatori in termini di segmento, tecnologia, design. Da una decina d'anni però mi sa che questi tetteschi sono andati in trip e non c'è un veicolo che a mio avviso emani quel fascino che gli ho sempre riconosciuto.

Il mio timore è che sia loro impossibile puntare la bussola nella giusta direzione e remare verso un futuro solido, e che lo squalo cinese/coreano sia pronto a fare un sol boccone dell'auto-del-popolo.

Questo per dire che il modello che vedo in queste pagine non sfonderà, per linea, per prezzo, per moda...

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