Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato

IMG_20230315_212707_405.jpg.ac7fa755f6fa7137e19dfbd5f1529328.jpgIMG_20230315_212709_255.jpg.b2d302072c37057f0899cf91ee548a17.jpgIMG_20230315_212711_102.jpg.1807b81586a4213a4ff0b55f34b49a46.jpgTOGG-T10X-Elektro-SUV-bigMobileWideGallery2x-1b530dec-1984292.jpg.f7f2d6515c67fee1a5a6e5120ba8533a.jpgTOGG-T10X-Elektro-SUV-bigMobileWideGallery2x-cb74f151-1984295.jpg.c95d47258ae1de8df0c28ce10ceebe49.jpgIMG_20230315_212714_734.jpg.27dc863d70918dbd243c3e8b7d51e63a.jpgIMG_20230315_212712_346.jpg.2e7949ec5b1a8ee7c20d8ec26f9aaae0.jpgTOGG-T10X-Elektro-SUV-bigMobileWideGallery2x-6d674f5b-1984286.jpg.7acc47a007fb2381af8efc420f2e932d.jpgTOGG-T10X-Elektro-SUV-bigMobileWideGallery2x-d8ed24ff-1984294.jpg.5fa3a19963238c0b45332b7313c4eb5e.jpgTOGG-T10X-Elektro-SUV-bigMobileWideGallery2x-116289cc-1984291.jpg.f40c99c6e3f74859c0ad996f328fcf99.jpgTOGG-T10X-Elektro-SUV-bigMobileWideGallery2x-868a5657-1984283.jpg.6f00b36fdeca92b677aea39668f5f328.jpg

 

Ecco la prima EV completamente elettrica prodotta e sviluppata in Turchia, dove sarà venduta a partire da circa 47.500 euro. Il prezzo si riferisce al modello base da 160 kW (218 CV) a trazione posteriore, disponibile con due varianti di batteria: V1 da 52,4 kWh, per un’autonomia di 314 km, e V2 da 88,5 kWh, con percorrenze che arrivano fino a 523 km. Nel 2024 verrà lanciata anche una variante più potente e a trazione integrale. La suv turca è in grado di caricarsi da colonnine che arrivano fino a 150 kW, riuscendo a passare dal 20 all’80% di carica in 30 minuti. 

 

Disegnata in collaborazione con Pininfarina, all'interno troviamo una strumentazione digitale da 12 pollici a cui si affianca uno schermo centrale per l’infotainment da 29 pollici. I passeggeri potranno beneficiare di una connessione internet 4G integrata e di un hotspot WiFi. Un appstore dedicato, chiamato TruStore, offre una serie di applicazioni di proprietà o di terze parti, tra cui il navigatore Trumore Go. L’assistente vocale Trumore consente il controllo con la voce di tutte le funzionalità della vettura. 

 

La Togg T10X stata progettata su una piattaforma dedicata con sospensioni McPherson anteriori e multilink posteriori. L’obiettivo è di raggiungere le 5 stelle nei test Euro NCAP, grazie a 7 airbag e a sistemi di assistenza alla guida in grado di migliorare il loro funzionamento attraverso gli aggiornamenti over-the-air. Uno di questi aggiornamenti arriverà nel corso del 2023 e permetterà ai guidatori della T10X di togliere le mani dal volante nel traffico intenso, fino a 15 km/h, e lasciare la gestione della coda alla vettura.

 

In Europa sarà lanciata nel corso del 2024

  • Mi Piace 1
  • Grazie! 1

1486064684650356737.gif.a00f8cace62773a93b9739b2906757ee.gif

  • 6 mesi fa...
Inviato

Ennesima auto usa e getta, si apprezza almeno un'estetica "rassicurante", al netto della graticola sul muso.

......se la Regione non se ne sbatte a tempo debito di quelle porcherie che chiamano strade lascio le macchinette con touch grattascroto agli altri, il mio prossimo acquisto si chiamerà Panda 1000 4x4, Suzuki SJ413, Vitara JLX o Terrano II 2.7 TDI......

  • 3 mesi fa...
Inviato


Turkish EV maker Togg expands lineup, eyes Germany debut in late 2024
The T10F fastback joins the startup's debut model, the T10X SUV, as Togg looks to expand into Europe.


LAS VEGAS -- The Turkish EV startup Togg will double the size of its lineup by adding the T10F fastback, which will be sold alongside its debut model, the T10X SUV.

Starting in late 2024 the company, which was founded in 2018 and currently sells only in its home market, aims to start selling both models in Germany, beginning with the SUV.

Togg also plans to quickly add sales in other European markets, including France, Italy, the Netherlands and Sweden. The company did not provide timing or a cadence of the debuts in the other four markets, but it has set a goal of having 1 million vehicles on the road across Europe by 2032.

"The launch of the T10F marks a defining moment for Togg, showcasing our unwavering commitment to transform the mobility landscape," the company's CEO, Gurcan Karakas, said in a release.

Togg didn't release prices for the T10F, but they are expected to align with the SUV, which starts at the equivalent of 45,000 euros for the base model and rises to 57,320 euros for the long-range variant.

Togg debuted a near-production version of the T10F at the CES technology show here Tuesday. It is the third consecutive appearance at the show for the company, which prefers to call its models "smart devices."

Like the SUV, the fastback is a compact-sized model. Both models are made on Togg's C-segment (compact) platform.

The T10F will have three variants -- two rear-wheel drive and one all-wheel drive. The RWD models offer a range of either 350 or 600 km while the AWD derivative's range is 530 km, according to the company's in-house testing based on WLTP guidelines.

The AWD variant offers the model family's best performance as its dual electric motors provide 320 kilowatts (the equivalent of nearly 430 hp), which helps propel the T10F from 0 to 100 kph (62 mph) in 4.6 seconds.

The RWD models have a 160 kW (215 hp) single electric motor.

All variants have a drag coefficient below 0.23.

The RWD models will be offered with a battery capacity of 52.4 or 88.5 kilowatt hours. The AWD version also has an 88.5-kWh battery.

All three variants can get charged from 20 to 80 percent in 28 minutes and each can be used as an external power supply.

Customers have the option of picking V1 or V2 equipment options, with V2 enabling more advanced autonomous features and safety systems, the company said.

Aiming for a top safety score

Togg uses a monocoque chassis made of advanced high-strength steel to help protect occupants and the key components such as the battery pack. The company said the model has been engineered to achieve EuroNCAP's top safety rating of five stars.

To get to that level the T10F will offer a suite of advanced driver assistance systems that includes intelligent adaptive cruise control with stop-and-go functionality that works in conjunction with a traffic sign detection system; lane-keeping capability and lane-departure warning; a surround-view camera; blind spot and driver attention warning systems, and automatic parking assist.
 
The T10F will also feature Togg’s Rush Hour Pilot, which provides hands-free control of the car in heavy traffic at speeds of up to 15 kph (less than 10 mph) as long as there is a vehicle in front. This feature is available on T10F models with the V2 equipment level.

The fastback has a 2890 mm wheelbase, ground clearance of 155 mm, and weighs between 1939 and 2215 kg, depending on the specification.

Togg said that the design of the T10F and T10X are the result of its design studio's collaboration with the Italian styling specialist Pininfarina. The silhouette and body lines of the T10F mirror that of the T10X, but the creative team adjusted the maximum height and overhangs of the fastback to give it more sporty proportions.

 

(ANE)

 


 

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.