Vai al contenuto
Messaggio aggiunto da __P,

JP024_002WR__mid.jpg.5c53187262a3625c624e7769f13bcf10.jpg

Messaggi Raccomandati:

Inviato
On 20/11/2024 at 18:44, savio.79 scrive:

Sei sicuro? perché al contrario, ricordo (ma potrei sbagliare (ma non credo) :-D) che alla presentazione spiegarono che su questa nuova generazione l'operazione era stata resa molto più semplice rispetto alla precedente (tipo meno bulloni da svitare) con la sola differenza che non si poteva eliminare il roll-bar che c'è dietro al parabrezza: quindi la "cornice" sottostante resta su.

 

Probabilmente saranno riusciti ad arginare la norma del parabrezza proprio mantenendo il roll-bar fisso come "elemento per la sicurezza degli occupanti". ;)

anti-c12.jpg

  • 4 settimane fa...
Inviato (modificato)

Altra marcia indietro, in questo caso automatica, negli USA 

 

Cita

Back by Popular Demand: Eight-Speed Automatic Returns to 2025 Jeep® Wrangler V6

  • Jeep® community feedback prompts return of TorqueFlite eight-speed automatic transmission with 3.6-liter ICE V-6 engine 
  • Freedom of choice defines 2025 Jeep Wrangler’s available powertrains including: standard 3.6L Pentastar V-6 paired with six-speed manual transmission or returning eight-speed automatic, 2.0L turbocharged inline four-cylinder coupled to eight-speed automatic, 6.4-liter V-8 HEMI® engine rated at 470 horsepower and class-exclusive plug-in hybrid 4xe. 
  • The most recognizable and capable vehicle on the planet, Jeep Wrangler combines 80-plus years of 4x4 expertise with unmatched off-road capability, iconic design, open-air freedom, advanced powertrains, a refined interior, and innovative safety and technology features 
December 17, 2024 , Auburn Hills, Mich. - 

A power couple returns by popular demand. Fueled by the enthusiasm of the Jeep® community, Jeep announces the return of the optional TorqueFlite eight-speed automatic transmission for the 2025 Jeep Wrangler four-door model equipped with the 3.6-liter V-6 engine. 
 
"In response to enthusiastic requests, we're reintroducing the eight-speed automatic transmission for V6 Wrangler models, underscoring our commitment to freedom of choice, performance, and versatility for every adventure," said Bob Broderdorf, senior vice president and head of Jeep brand North America. "We deeply value our community's passion and input." 
 
2025 Wrangler four-door models come standard with the proven Pentastar 3.6-liter V6 engine, delivering 285 horsepower and 260 lb-ft of torque, paired with a six-speed manual transmission (excluding Sahara). The TorqueFlite eight-speed automatic transmission is available as a $4,500 option, engineered for smooth operation and maximum efficiency, and pairs seamlessly with Wrangler’s four available, advanced 4x4 systems: Command-Trac, Rock-Trac (part-time and full-time), and Selec-Trac. 
 
Maximizing freedom of choice, the 2025 Jeep Wrangler offers additional powertrains, including the 2.0-liter turbocharged I-4 engine (270 hp and 295 lb-ft), paired with an eight-speed automatic transmission, plus the returning Wrangler 392, the fastest and most powerful Wrangler yet, features a 6.4-liter V-8 engine producing 470 hp and 470 lb-ft of torque. Additionally, the 4xe plug-in hybrid powertrain combines a 2.0-liter turbocharged gas engine, two electric motors, an eight-speed automatic transmission, and a high-voltage battery pack, delivering 49 MPGe, 21 miles of all-electric range, and zero range anxiety. 
 
The eight-speed automatic transmission paired with the 3.6-liter V-6 is open for orders now.

 

Modificato da j
  • Mi Piace 1
  • Ahah! 1

1486064684650356737.gif.a00f8cace62773a93b9739b2906757ee.gif

Inviato

No scusate, veramente stavano vendendo il 3.6 SOLO manuale? In iuessei? Ma allora facevano apposta dai, non c'è altra spiegazione.

 

P.s. adoro il fatto che, nonostante comunicati e dichiarazioni d'intenti, il 6.4 Hemi sia ancora vivo e lotti insieme a noi

  • Mi Piace 2
Inviato
21 minuti fa, GL91 scrive:

No scusate, veramente stavano vendendo il 3.6 SOLO manuale? In iuessei? Ma allora facevano apposta dai, non c'è altra spiegazione.

 

P.s. adoro il fatto che, nonostante comunicati e dichiarazioni d'intenti, il 6.4 Hemi sia ancora vivo e lotti insieme a noi

 

Credo perché l'ordine arrivato dall'alto fosse quello di spingere a manetta le vendite della 4xe

1486064684650356737.gif.a00f8cace62773a93b9739b2906757ee.gif

Inviato
2 ore fa, j scrive:

Credo perché l'ordine arrivato dall'alto fosse quello di spingere a manetta le vendite della 4xe

 

Ma, perdonate l'ignoranza, in Usa hanno problemi di emissioni medie da rispettare?

Inviato
35 minuti fa, GL91 scrive:

 

Ma, perdonate l'ignoranza, in Usa hanno problemi di emissioni medie da rispettare?

 

No, ma Tavares voleva dagli USA una grossa partecipazione agli obiettivi sulle emissione del Gruppo e infatti molte delle polemiche sulla gestione americana derivavano anche da questo 

  • Grazie! 1

1486064684650356737.gif.a00f8cace62773a93b9739b2906757ee.gif

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.