Vai al contenuto
Messaggio aggiunto da Osv,

DodgeChargerDaytona.thumb.png.0d862289b492f9fbd5c1d10d2ed69575.png

Messaggi Raccomandati:

Inviato (modificato)
21 ore fa, __P scrive:


Ringraziamo il nostro amicone Ralph ♥️

Questo oramai sbaglia anche macchine che si disegnano da sole come la Charger, ma perchè sta ancora li? Plouè ha troppo da fare e/o Carlos non lo vuole pagare per dare una guardata alle robe yankee? Si bomba la moglie di JE? :-) 

Modificato da nucarote
Inviato

New gasoline-powered Dodge Chargers close to production

December 3, 2024 by David Zatz

Pilot production of gasoline-powered, four-door Dodge Chargers has started, according to MSN. Built at the Windsor plant, which is also the home of minivans, the car is to have 420 hp and 550 hp turbocharged inline-six engines, coupled to updated eight-speed automatics engineered by ZF and built by former-Chrysler in Kokomo

MSN reported that up to one hundred cars are being made each day, with dealerships to get deliveries by the summer of 2025. By then, dealers will be well-stocked with electric Charger Daytonas. Production of the gasoline cars has allegedly been pushed forward by around five months, though part of that might be due to the long delays of 800-volt electric versions.

The first spy shots of the Charger were seen in November, with two doors. Both engine options are far more powerful than their 2023 equivalents, the 5.7 and 6.4 Hemi; the base 420 hp six-cylinder generates 470 pound-feet of torque, about the same as the old 6.4, while the high output version is good for both 550 hp and 550 lb-ft of torque, which is far above the 6.4 numbers.

The new 880RE automatic, long discussed by Mopar followers, can handle up to 600 pound-feet of torque in the same configurations as the current one; ti has a better hybrid capability, and can work with plugin hybrids.

https://www.stellpower.com/news-2024/new-gasoline-powered-dodge-chargers-close-to-production/

Inviato
1 ora fa, Maxwell61 scrive:

Di questi consiglio di guardare solo il filmato di uno esperto in EV, Out of Spec, il buon Kyle.

Negativo..

 

Sbaglio o dice che quando si accelera, ENTRAMBI i motori sono sempre in presa?

E che se si sgancia il motore anteriore, in realtà questo gira, ma si sganciano 2 frizioni che disinnestano i samiassi come sul Suzuki Jimny?

Ma è una cosa demenziale.

Di questi ne vendono a secchiate.

Vedrete.

[scritto in data 18 Luglio 2013 - Riferito a Jeep Cherokee]

Inviato (modificato)
10 ore fa, TurboGimmo scrive:

 

Sbaglio o dice che quando si accelera, ENTRAMBI i motori sono sempre in presa?

E che se si sgancia il motore anteriore, in realtà questo gira, ma si sganciano 2 frizioni che disinnestano i samiassi come sul Suzuki Jimny?

Ma è una cosa demenziale.

1h16 min di video non me lo guardo, ma lo raccomando a chi è interessato, io ho fatto zapping. 

Ho smesso quando ha detto che ha una batteria con celle Samsung 💥

 

La sua negatività generale l'avevo già letta su Twitter.

Del resto basta guardare dove hanno messo il pulsante per chiudere il cofano per capire che lo staff di progettazione è meglio che vada a zappare la terra. :-D 

 

Peccato perchè lo stile mi piace, adoro i coupé e mi ricorda la mia 130.

 

 

 

On 08/12/2024 at 10:15, vince-991 scrive:

 

New gasoline-powered Dodge Chargers close to production

December 3, 2024 by David Zatz

Pilot production of gasoline-powered, four-door Dodge Chargers has started, according to MSN. Built at the Windsor plant, which is also the home of minivans, the car is to have 420 hp and 550 hp turbocharged inline-six engines, coupled to updated eight-speed automatics engineered by ZF and built by former-Chrysler in Kokomo

MSN reported that up to one hundred cars are being made each day, with dealerships to get deliveries by the summer of 2025. By then, dealers will be well-stocked with electric Charger Daytonas. Production of the gasoline cars has allegedly been pushed forward by around five months, though part of that might be due to the long delays of 800-volt electric versions.

The first spy shots of the Charger were seen in November, with two doors. Both engine options are far more powerful than their 2023 equivalents, the 5.7 and 6.4 Hemi; the base 420 hp six-cylinder generates 470 pound-feet of torque, about the same as the old 6.4, while the high output version is good for both 550 hp and 550 lb-ft of torque, which is far above the 6.4 numbers.

The new 880RE automatic, long discussed by Mopar followers, can handle up to 600 pound-feet of torque in the same configurations as the current one; ti has a better hybrid capability, and can work with plugin hybrids.

https://www.stellpower.com/news-2024/new-gasoline-powered-dodge-chargers-close-to-production/

Kyle dice che è a 400V, circa 200 kW di vel carica massimo e che non ci sarà un V8 ma solo un 6 cil.

Modificato da Maxwell61

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.