Vai al contenuto

MotoGP 2025


Messaggi Raccomandati:

4 minuti fa, 1happydream scrive:

Sintesi molto corretta di Now Moto News:

 

So what five things have we learned from the Barcelona Test?

1. Ducati are OK. 
There was a slight concern that losing two bikes might hurt them, but that's been thrown clean out the window. The GP24s are still race winning machines, and the GP25 is even better. They'll be alright.

2. KTM aren't as bad as we thought. 
They're not a Ducati level, but the RC16 is hardly a poor bike either. The 2025 bike seems to be a step forward too, and the two joining riders seemed to gel with it pretty quickly. Bastianini ruined one, but it's not panic stations or anything as he went faster after the crash with only the 2024 bike at his disposal.

3. Aprilia's level has gone down since 2022.
You could see it on the onboards. The rear grip is light years away from Ducati. There was a transition on the coverage where Bezzecchi was bouncing around, then it switched to Marquez and he was planted. Work to do in Noale if they want to challenge for wins next season, even with the world champion on board. Some positives, with both riders coming from different Ducati specs loving the front, but I think they'll be surprised at the difference in machinery.

4. Once again, concessions are working. Both Honda and Yamaha were a lot closer. Yes it's just testing but the times are better. The consistency is better. And they'll benefit even further in 2025 from the extra testing. It takes time, the concessions speeds up the process effectively.

5. The rookies crop is good this year.
Yes none of them will do a Pedro Acosta and challenge instantly. But they proved none of them were out of their depth, Fermin Aldeguer ended up fastest of them and they all showed they're pretty okay in this field.

2025 looks good!

Sono d'accordo quasi su tutto, ma dire che KTM non è male come si pensa anche no, l'unico che si muove bene è il solito "tryharder" Acosta, gli altri li ho visti parecchio "impacciati"(il bestia su tutti).

Vedremo quando avranno settings veramente 2025 anche come pacchetto assetto-elettronica-motore, ma si parla almeno di febbraio, quindi campa cavallo. :)

Nell'automotive nulla si crea, nulla si distrugge, tutto si ricarrozza.

Link al commento
Condividi su altri Social

Oliveira dice che Yamaha è MOLTO diversa.

In particolare è scarsa la frenata:

 

https://news24h.cafex.biz/blog/miguel-oliveira-gives-first-impressions-of-very-different-pramac-yamaha?fbclid=IwY2xjawGrrxVleHRuA2FlbQIxMQABHc3c3qt0KEE0UyzGsX2C2hIQEBRINUZfS8bnFeX0nDya-4FYqCshsEJL_w_aem_Y1FcyHT1In0XRoJQxauwrw

_________________________

Mir porta dalla sua parte Aleix ESP , riportando la grande delusione del nuovo tester dopo aver provato la Honda 

Link al commento
Condividi su altri Social

Nell'automotive nulla si crea, nulla si distrugge, tutto si ricarrozza.

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.