Vai al contenuto

[Restomod] MA-01 Biturbo Shamal 2024

Messaggi Raccomandati:

2-1200x675.jpg.562ee8fb71c298022921a79e9eedeccb.jpg

4-1200x675.jpg.3b96d1f27da90af203301a93a64ae898.jpg

5-1200x675.jpg.08e5a55f77286a826f698d52fc53681a.jpg

1-1-1200x675.jpg.10b1e4f7d410180fda25e70edcc37a28.jpg

3-1200x675.jpg.2bdac87074991e834ca7260d04c9e403.jpg

Via -> https://www.modena-automobili.com/project-ma01/

THE MASERATI BITURBO SHAMAL RESTOMOD BY MODENA AUTOMOBILI

An extreme evolution in a limited edition of an iconic Trident model returns to life through a restomod project that combines the charm and style of the past with modern technology, performance, and cutting-edge design. A fusion of past and future, Modena Automobili, a newly founded company under the motto “Forever Icons,” brings this legend back to life with the Restomod MA-01 BITURBO SHAMAL project, launched in early 2022. Uncompromising Performance! A More Muscular Design!

Modena Automobili: Passion, Innovation, Tradition.

The Restomod MA-01 BITURBO SHAMAL is not just about performance. Modena Automobili’s design team has reimagined the bodywork, using steel and carbon fiber to reduce weight. The front features a lowered grille, reworked LED headlights set in a carbon structure, enlarged air intakes, and an aggressive aerodynamic splitter.
The sleek body is interrupted only by air intakes essential for the car’s sporting performance, enhancing downforce.

The muscular appearance continues along the sides with sculpted lines, a prominent black central pillar that also acts as a roll-bar, and a more pronounced rear end with a raised, truncated tail. The rear includes a squared-off spoiler, new taillights divided by a signature black band with the Shamal logo, and a diffuser with dual exhausts on each side.

https://www.instagram.com/modena_automobili/

Modificato da AleMcGir
  • Mi Piace 1
Link al commento
Condividi su altri Social

• AleMcGir ha modificato il titolo in [Restomod] MA-01 Biturbo Shamal 2024
12 minuti fa, Albe89 scrive:

Il nome sembra quello di un telaio RC della Tamiya :D 

Più che una Maserati sembra una vecchia BMW da queste immagini

Vero.

un po' Too Much, ma si tratta sempre di una Restomod.

Resta il fatto che vedo più idee qua dentro che su tutta la gamma a listino. Elegante, classica, con richiami al passato e bla bla bla.

Modificato da DENDI
Link al commento

2 minuti fa, falconero79 scrive:

nel posteriore, specialmente di 3/4 ci vedo la Dodge Charger

Io invece ci vedo quella famosa Giulia stuprata malamente che gira sul forum ogni tanto.

Realizzazione troppo barocca secondo me

• Mi Piace 5
Link al commento

Mah, per me youngtimer e affini sono come la carbonara. Non avevano ingredienti di pregio, ma piacciono anche a distanza di anni per il loro perfetto bilanciamento.

Se vai ad alterare anche uno dei suoi elementi, tutto il resto poi non lega più.

Salvo giusto il frontale proprio perché è rimasto grossomodo lo stesso.

• Mi Piace 1

Senza_titolo_3.jpg

Link al commento