Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato

From channel4/4car

Mercedes' Lego-block-styled G-Class sold in tiny numbers (and by special import only) in the UK. With three separate differential locks, four-wheel drive and an indestructible chassis, it was the German answer to the Land Rover Defender when it was launched over 25 years ago, and was also intended for military use. But where the Defender stayed true to its workhorse roots, the G-Class (short for Gelaendewagen) picked up more and more high-tech gadgets and luxury touches - it can still scale mountains, but the current G-Class available in the States and Europe costs from around $75,000 and gets all the latest telecoms kits and full leather-and-wood cabin trim. A convertible version was also sold in some markets and there's even an anniversary-edition Brabus model that'll hit 60mph in 5.3 seconds...

It now seems M-B plans to create a more genteel image for its flagship off-roader - and bring it into striking range of the Range Rover. From these spy shots, the heavily masked G-Class bears little resemblance to its namesake, and now looks like a bulbous version of the upcoming M-Class (see separate Spy Shots, linked). The 2006 G-Class is to receive a monocoque body for the first time, and most industry reports suggest that it will be built alongside the smaller M-Class 4x4 and R-Class crossover at the Tuscaloosa, Alabama factory. (The current G is almost exclusively hand-built in Austria.) It will share its basic platform with those models, as well as many drivetrain components. Likely powerplants include petrol and diesel V8s, with a mighty 5.5-litre V8 fitted to an AMG flagship model. Ride and handling are expected to be geared towards a good on-road experience rather than trail-blazing.

That the G-Class is to be built in America is telling of M-B's plans for bringing it to market: expect the US to take the lion's share of production, with Europe getting limited numbers. You're unlikely to see many around, though; insiders claim around 2000 a year would be built at the US plant (whose capacity is 160,000). A pricetag of around $100,000 has been guessed at for American buyers. Whether the new G-Class will come to the UK is as yet unconfirmed. The official reveal looks set for the Detroit Motor Show next January (2005).

Mercedes-G-Wagon-03.jpg

Inviato

A prescindere da come sarà il nuovo modello, ristilizzare una macchina come la Classe G è un'operazione delicatissima.

I suoi estimatori la apprezzano, anzi la adorano, proprio per quel suo aspetto un pò rude, fuori dal tempo e dalle mode, ma al tempo stesso estremamente lussuoso e anche un pò snob. Avere una Classe G vuol dire, per loro, rifuggire la moda imperante delle suv e "rifugiarsi" all'origine, all'essenza del fuoristrada ( anche se non è stata certo la prima), senza sembrare antichi o squattrinati.

Il nuovo modello sarà tecnicamente e tecnologicamente più avanzato dell'attuale, ma non è detto che questo basti per spostare l'ago della bilancia.

Il campo dove dovrà riuscire a sostituire l'attuale modello non è quello , relativamente facile, strettamente tecnico, ma quello più emozionale, "affettivo", dei suoi fedelissimi, affezionatissimi e facoltosi clienti.

Roby.gif
Inviato

Troppo MLizzato.

Land Rover da sempre è l'evoluzione di se stessa rimanendo uguale a se stessa.

Wrangler ha cambiato nome nel corso degli anni ma è sempre la Jeep.

MB non ha voluto rischiare di far la stessa cosa; però G è durato 25 anni senza essere ne bello ne brutto, ne innovativo ne vecchio.

Questo tra 5 anni è già superato da SUV più moderni.

ST_G_02_04_000_1.jpgduetto14yg.jpg
Inviato
Troppo MLizzato.

Land Rover da sempre è l'evoluzione di se stessa rimanendo uguale a se stessa.

Wrangler ha cambiato nome nel corso degli anni ma è sempre la Jeep.

MB non ha voluto rischiare di far la stessa cosa; però G è durato 25 anni senza essere ne bello ne brutto, ne innovativo ne vecchio.

Questo tra 5 anni è già superato da SUV più moderni.

Non mi interesso di suv, ma queste sono parole sante.

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.